ŠOFÉRIK.
(alebo 4 dni v Barcelone – diel I.)
Ja vlastne
ani neviem, či to bude niekoho zaujímať, ale no a čo.
Potrebujem to zo
seba vypľuť a inú formu som doteraz neobjavil.
Ak niekoho pobavím, budem
rád.
Ak niekomu pomôžem, budem rád.
Ak nie, aspoň sa mi uľaví.
Po prvej
návšteve Barcelony spojenej so zápasom proti Malage sme sa kompletne zhodli obaja,
že sa ešte musíme vrátiť.
Že tri dni boli málo a že musíme dopozerať
všetko to, čo sme videli zvonku.
Že sa musíme pozrieť aj do útrob neskutočných
stavieb a objektov.
Tak padlo rozhodnutie o opätovnej návšteve,
tentokrát na štyri dni.
A viete čo?
Aj to bolo málo a ešte stále tam
ostalo niečo tak na ďalšie štyri dni.
Barcelona, zdroj: fcbarcelona.com
Veď áno.
Barcelona so všetkými svojimi kúzlami.
S uličkami a ulicami. S budovami a palácmi. S námestiami a námestíčkami.
S kaviarňami a tavernami. S múzeami a pamiatkami.
S morom a promenádou. So záhradami a parkami.
S demonštráciami. S drogami a chľastom. S bordelom nadránom
a poriadkom ráno.
S fungujúcou dopravou a nekonečným morom taxíkov
s elektrickým pohonom.
S Gaudím
a Iniestom. S tržnicou a Camp
Nou.
Barcelona...
Demonštrácia, zdroj: Peter Maďar
Deň 1., taxikárik:
Pre odlet
sme tentokrát po nepríjemných skúsenostiach s Bratislavou (aké nečakané)
zvolili letisko u našich severných susedov. Krakov je síce vzdialenejší a vedú k nemu horšie cesty,
ale pri rozumnom plánovaní (a my rozumní, samozrejme, sme) je toto mesto
výbornou voľbou.
Kto Krakov navštívil, vie o čom hovorím (teda píšem).
Mesto má úžasné historické centrum, návšteva ktorého je príjemným spestrením
cesty do Barcelony. Oddychová prechádzka
spojená s výborným obedom padne vždy vhod a padla veru aj tentokrát.
Aj s porovnaním si stavu v ponuke v cestovnom ruchu medzi
Poľskom a Slovenskom.
Veľmi lichotivé to pre našu krajinu ale nebolo (Poľsko som precestoval z juhu na sever a potom na východ, Slovensko tiež, môžem teda porovnať), je to na dlhšiu debatu...
Námestie v Krakove, zdroj: roadstraveled.com
Tak teda
Krakov navštívený (už po niekoľkýkrát), ochutnaný (chutil ako vždy)
a poobdivovaný.
Cesta na letisko trvala pár minút, snáď 15, či 20. Značenie
okolo letiska, príjazd na parkoviská a vôbec celá logistika okolo výborná,
presná a poctivo zvládnutá.
Parkovanie 50 metrov od letiskovej haly za
dokopy 12 eur?
Veru áno! Objednané od PC z domu, prevedená platba od PC
z domu.
Mimochodom, v Bratislave si odo nás pýtali 35 eur za 4 dni a platba kartou nemožná...
Odlet sa
omeškal, ako to už pri nízko nákladových spoločnostiach býva, ale človek im
odpustí pri rozdieloch v cenách leteniek.
Letisko Krakov, zdroj: yeskrakow.com
Ozaj, ďalšia výhoda Krakova:
lieta do Barcelony na El Prat, nie do Girony.
Cesta z letiska
v Girone do stanice NORD v Barcelone trvá autobusom zhruba hodinu
a odtiaľ ešte peši, či taxíkom, z El Prat do bytu sme cestovali 15
minút.
Z Krakova odlet plánovaný na 19:45, reálny o 22:00. Nevadí.
Káva na letisku v Krakove za 1 euro
bola v poriadku, káva pri predchádzajúcom lete z Bratislavského
letiska za 2,80 teda v poriadku nebola.
A to vážne nie som žgrloš,
doprajem si.
Ale odtiaľ-potiaľ...
zdroj: flickr.com
Počas letu
som všetkých členov výpravy (4 dospelé osoby) ubezpečoval, že na El Prat nás
bude čakať šofér v obleku s tabuľkou, na ktorej bude napísané moje
meno.
Odvedie nás k limuzíne a v pokoji a mieri vybaví náš
presun do objednaného bytu.
Mimochodom, aj odvoz limuzínou a byt som
objednal a zaplatil z domu od PC. Pristávací manéver sa uskutočnil v dokonalom súlade
s príručkou pristávania.
Hladko, bez obratka. Hladko-obratko by bolo
horšie.
Samozrejme, že som vopred upozornil SMS-kou agentúru poskytujúcu služby
odvozov v Barcelone, že budeme meškať a oznámil nový čas príjazdu.
Odpoveď: OK ma uspokojila a tak naše kroky v príletovej hale viedli
do jej stredu, kde sa mal dotyčný šofér nachádzať aj s tabuľkou.
Nuž,
nebol tam. Pol druhej ráno, šofér nikde.
Tabuľka nikde. Prázdna hala. Veľká.
Kto tam bol, vie.
Telefonát do agentúry.
Otázka: Kde je šofér, prosím?
Odpoveď: Na letisku, prosím.
Otázka: Je asi malý, keď ho nevidím?
Odpoveď: No, je menší, to je pravda.
Otázka: Asi aký malý je ten šofér?
Odpoveď: Veď
počkajte, zavolám mu.
O 10
minút zvonenie telefónu a oznam, že šofér je na letisku. Dokonca je aj na
El Prat, len v inej hale, v inom terminály. Ale že už kráča rýchlym krokom
priamo k nám.
Aj s tabuľkou s mojim menom, ako mi bolo na moju všetečnú egoistickú otázku odpovedané.
El Prat, zdroj: barcelona.com
Zjavil sa.
Bol to on. Meter a pár centimetrov k tomu.
Oblečík, mininohavice. Veľké topánky. Kravata.
Tabuľka s mojim
menom. Po jeho zazretí okamžite padlo aj jeho meno:
ŠOFÉRIK.
Inak sa ozaj volať nemohol. Dvadsaťosem (asi) kilo živej
váhy.
Chlapček ako u nás ôsmaci.
Odviedol nás k autu, k veľkej novučičkej Škode Superb v plnej výbave a my sme mu hneď odpustili.
Prejazd
nočnou Barcelonou za zvukov arabskej hudby bol príjemný a spánok v byte po
dlhej ceste určite zaslúžený.
Ďakujeme, šoférik...
Peter Maďar
MEGABARCA.SK